چگونه یک تلویزیون عالی بخریم HD یا 4K؟ HDR چیست؟ راهنمای متخصص ما در سایت قیمت شکن به شما کمک می کند تلویزیون مناسب با بودجه خود را پیدا کنید. لذت ببرید.

کلیک کنید

با توجه به تجربه های به دست آمده قیمت شکن به شما خواهد گفت که تلویزیون خود را چگونه انتخاب کنید وچطور با توجه به بودجه خود از سایت قیمت شکن به راحتی تلویزیون خرید کنید.

در این صفحه:

منبع بررسی های بی طرفانه درکشور ایران

توضیحات در مورد تلویزیون های هوشمند وکارایی های هوشمند بود را مطالعه کنید

در حال حاضر چیزی که بیشتر سر زبان ها میچرخه هنگام خرید تلویزیون کلمه هوشمند بودن تلویزیون هست.د. و این هوشمند بودن در تلویزیون ها روز به روز در حال تکامل یافتن هستند. قبلا منظور از هوشمند بودن فقط صرفا به اینترنت وصل شدن و به گوشی موبایل وص شدن را شامل میشد. ولی رفته رفته هوشمندی پیچیده تر میشود. خانه ی تو.

انکته مهم و قابل توجه اینه که هوشمند بودن تلویزیون ها در برند های بالا عملکرد خوبی داره و در تلویزیون هایی که برند و مارک آنها بالا نیستند شما نمیتوانید هوشمند بودن قابل توجهی را مشاهده کنید.

مهمترین چیز این است که مطمئن شوید تلویزیون عملکرد هوشمند مورد نیاز شما را دارد.برای همین توصیه ما به شما این است که تلویزیون هایی مانند ال جی / سونی/ سامسونگ را خریداری کنید

امروزه شبکه های خانگی از طریق  Netflix، Disney+ در تلویزیون های هوشمند به اشتراک میگذارند و هر موقع که میخواهید برنامه های مورد علاقه خودتان را از طریقABC iView یا SBS On Demand مشاهده کنید.  این برنامه ها را می توانید بر روی تلویزیون های هوشمند نصب کنید، بنابراین نیازی به استفاده از دستگاه اضافی (مانند Apple TV یا کنسول بازی) ندارید.

خیلی از تلویزیون های هوشمند از طریق وای فای میتوانند به اینترنت وصل شوند و همزمان به یک گوشی موبای متصل به اینترنت وصل شوند و این حتی می تواند به پشتیبانی از دستگاه های هوشمند نیز گسترش یابد تا بتوانید سایر دستگاه ها مانند بلندگوها، چراغ ها و دوربین های امنیتی خانه را کنترل کنید. تلویزیون های هوشمند همچنین می توانند به راحتی به روز رسانی های امنیتی و سیستمی را برای بهبود ویژگی ها و عملکرد تلویزیون اعمال کنند.

به دنبال تلویزیون هستید؟

.قیمت شکن در تلاش است که شما بهترین گزینه را در خرید تلویزیون انتخاب کنید.

بررسی تلویزیون ها را بخوانید

راهنمای خرید تلویزیون نکات سریع

چرا می‌توانید به راهنمای Tom’s Guide اعتماد کنید  نویسندگان و ویراستاران ما ساعت‌ها به تجزیه و تحلیل و بررسی محصولات، خدمات و برنامه‌ها می‌پردازند تا به شما کمک کنند تا بهترین را پیدا کنید. 

اگر عجله دارید، در اینجا مهم ترین نکاتی است که باید قبل از خرید تلویزیون در نظر بگیرید. ما هر یک از این نکات را با جزئیات بیشتری در راهنمای خرید تلویزیون خود در زیر توضیح می دهیم:

در تصویر زیر میتوانید وضوح تصویر را ببینید و مقایسه کنید

وضوح تلویزیون مقایسه شد. 8K در حال حاضر واقعاً در فضای مصرف کننده نیست، اما در آینده رایج تر خواهد شد.

و اکثرا وضوح تصویر 4k در تلویزیون های 55 اینچ و 55 به بالا بیشتر خودی نشان میدهند

برای پخش برنامه هایی مانند Netflix به وضوح تصویر 4k نیاز است که در سایت قیمت شکن میتوانید تمام تلویزیون هایی مه از این برنامه پشتیبانی میکنند را ببینید وانتخاب کنید

راهنمای اندازه صفحه تلویزیون

جدای از ترجیحات شخصی، سه عامل مهم وجود دارد که باید برای بهترین تجربه مشاهده در نظر بگیرید: 

بهترین اندازه صفحه برای یک تلویزیون با کیفیت بالا

یک تلویزیون HD 127 سانتی متری (50 اینچی) در فاصله دید دو متری خوب به نظر می رسد.

اگر می‌خواهید نزدیک‌تر بنشینید، تلویزیون کوچک‌تری تهیه کنید تا از دیدن پیکسل‌ها (نقطه‌هایی) که صفحه را تشکیل می‌دهند جلوگیری کنید. تلویزیون بزرگتر به این معنی است که باید دورتر بنشینید.

در تصویر زیر میتوانید فاصله ای که قرار است از تلویزیون داشته باشید را به ببینید و راحت تر ابعاد تلویزیون خود را هنگام خرید انتخاب کنید

راهنمای مصور فاصله از صفحه نمایش برای تلویزیون HD.

بهترین اندازه صفحه نمایش برای تلویزیون 4K

تلویزیون های 4K وضوح بسیار بالاتری نسبت به HD دارند. این بدان معناست که می توانید یک تلویزیون بزرگ در یک اتاق کوچک داشته باشید و قبل از دیدن تک تک پیکسل ها به صفحه نمایش نزدیکتر بنشینید. به طور کلی، نشستن در فاصله دو متری از صفحه نمایش بهترین تجربه را برای شما به ارمغان می آورد.

در تصویر زیر میتوانید فاصله ای که قرار است از تلویزیون 4k داشته باشید را به ببینید و راحت تر ابعاد تلویزیون خود را هنگام خرید انتخاب کنید

تصویری از فاصله دید بهینه برای 4K.

چگونه هنگام خرید بهترین کیفیت را بدست آوریم و انتخاب کنیم

در اینجا نکات ما برای قضاوت در مورد کیفیت تصویر هنگام خرید برای یک فروشگاه تلویزیونی آورده شده است.

زاویه دید

هنگام خرید دقت کنید که از مرکز تلویزیون وقتی به سمت های مجاور حرکت میکنید وضحو تصویر خیلی از بین نرود و کنتراست خود را حفظ کند و اینکه اگر از تلویزیون فاصله گرفتید وضوح تصویر از بین نرود

رنگ های طبیعی پوست

دقت داشته باشید که رنگ پوست هنگام نمایش انسان برای مثال مجری نباد از حالت طبیعی به دور باشد وآلودگی رنگی نداشته باشد

چرخش در تنظیمات حالت تصویر

هنگام خرید تمام جلوه های تصویر تلویزیون را چک کنید که تنظیمات رنگ خیلی بیش از حد و غیر معقول تغییر پیدا نکند.این را شما میتوانید هنگامی که تلویزیون را تحویل گرفتید در تصویر استاندارد و پویا و معمولی و زنده امتحان کنید

محدوده دینامیکی بالا (HDR)

این فناوری با افزایش سطح درخشندگی قابل دسترس، پالت رنگ تلویزیون را افزایش می‌دهد تا کنتراست بیشتر بین رنگ‌های روشن و تیره را نمایش دهد. تقریباً همه تلویزیون‌های 4K از HDR پشتیبانی می‌کنند و تعداد زیادی فیلم و نمایش تلویزیونی سازگار با HDR را روی دیسک و از طریق سرویس‌های پخش خواهید دید. نسخه های اصلی HDR10، HDR10+ و Dolby Vision هستند.

از منوی تلویزیون برای بازگرداندن تنظیمات تصویر به حالت پیش فرض استفاده کنید

حالت فیلمساز

در این حالت میتوانید فیلمها را بدون نویز تصویر و با کیفیتی که خود سازنده فیلم میخواهد مشاهده کنید

چگونه بهترین کیفیت صدا را دریافت کنیم

بلندگو های تلویزیون بسار ارتقا پیدا کرده اند ولی اگر بخواهید صدایی با کیفیت فیلم پخش شونده داشته باشید حتما باید از نوار صوتی و ساند بار یا سینما خانگی استفاده کنید و درصورتی که میخواهید از بلندگوی خود تلویزیون استفاده کنید حتما به موارد زیر دقت کنید

صدای خوب

صدای خوب کاملا باید ملایم باشد و دیالوگ ها واضح و بیس صدا نرم و پرطنین باشد و صدای بیس تند و غیر واضحی نداشته باشد

حضور یکپارچه، یعنی احساس اینکه شما در همان اتاقی هستید که روی صفحه نمایش می بینید، به همان اندازه مهم است. این می تواند صدا را هیجان انگیز کند.

حس جدایی بین بلندگوهای چپ و راست، غوطه وری را همراه با پویایی خوب بهبود می بخشد. این تفاوت بین صداهای ملایم و بلند است. این کمک می‌کند تا فرکانس‌های صوتی از هم جدا باشند، بنابراین هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد و کمتر شبیه یک دیوار آجری به نظر می‌رسد – صدای گام‌ها نباید به اندازه صدای انفجار باشد.

بهترین برند تلویزیون استرالیا

پس کدام مارک تلویزیون را باید بخرید؟ ما بر اساس نتایج آزمایش خود و همچنین بازخورد اعضای خود در مورد رضایت و قابلیت اطمینان، بهترین ها را شناسایی کرده ایم. با تقریباً 50 سال تجربه آزمایشی پشت سر ما، می‌توانیم با اطمینان در مورد عملکرد ویدیویی و صوتی و همچنین سهولت استفاده به شما بگوییم و معمولاً هر ساله حدود 80 مدل تلویزیون را در آزمایشگاه‌های خود آزمایش می‌کنیم که اکثریت بازار را پوشش می‌دهند. 

بهترین برند تلویزیون برای سال 2023: ال جی

ال جی بار دیگر بهترین برند تلویزیون در 12 ماه گذشته است. تلویزیون‌های ال‌جی در این مدت عملکرد خوبی در آزمایشگاه‌های ما داشته‌اند، و طبق نظرسنجی قابلیت اطمینان محصول CHOICE، صاحبان تلویزیون‌های ال‌جی بسیار راضی هستند.

بهترین نمرات برند تلویزیون در سال 2023

  1. LG – 79٪
  2. سونی – 75٪
  3. سامسونگ  – 74 درصد